A mindennapi életünknek a Google már annyira a részévé vált, hogy bizonyos részletei, szolgáltatásai felett hajlamosak vagyunk elsiklani, sőt egyes funkciói akár idegesíthetnek is bennünket, pl. a Google autifill.
A mellett, hogy vicces Youtube videók gyárthatók a segítségével, akár az oktatásba is integrálhatjuk. A angol oktatásban gyakorlatilag végtelen ilyen lehetőség van, de a biológia is hasznosíthatja. A kettőt integrálva angol nyelvű biológia órára pedig még érdekesebb feladatokat találhatunk ki bármely korosztály számára. Az alábbiakban egy 11. osztályos angol nyelvű biológia órai feladatot ismertetnék.
Minden diák válasszon egy szervet, pl a májat, és írja be a Google-be a következőt: Is the (liver) .... ? A feladat az, hogy a felugró kérdésekre keressék meg a választ és a google slides segítségével készítsenek a szerintük helyes válaszokból egy mini-prezit, amit majd be lehet mutatni a társaknak. A feladat hasznossága nem csak az angol nyelv gyakorlásából áll, hanem a megfelelő cikket, választ kell megtalálni a kérdésre, így fejlesztve a digitális kompetenciát és a kritikai gondolkodást. Maga az előadás készítése a digitális kompetenciát és a prezentációs készségeket fejleszti.
A google hangouts alkalmazást is használni lehet a feladat közben, pl ha vicces, vagy épp érdekes kérdésekre lelnek, azt egymással meg lehet osztani, ha nem értenek valamit, a tanárnak lehet írni üzenetet. Személyesen használtuk IKT mikortanítástervezéshez, ami különösen hasznosnak bizonyult, mivel hárman háromféle helyen élünk, más-más időbeosztással rendelkezünk, mégis könnyen tudtunk kapcsolatot tartani és a telefonunkra is kaptunk értesítést.
Egy mintaproduktum:
https://docs.google.com/presentation/d/1drh-LEhIY0ol6CjTnP-fO3iSiFoN4E66o0PGxal8Fyc/edit?usp=sharing