A fenti videó részben arról szól, hogy az oktatás átalakítása elengedhetetlen ahhoz, hogy a 21. század gyermekét tanítani tudjuk. Másrészt azt fejtegeti, hogy miért is van erre szükség, milyen képességet kell az iskolának fejleszteni. Különös hangsúlyt kap magának a tanulásnak az elsajátítása, hogy bárhol, bármikor képesek legyenek az internet segítségével tanulni. Említi még a kreativitást és a problémamegoldó képességet és a kommunikációt is. Az élethosszig tartó tanulás magában foglalja azt is, hogy nem mindig tanár közvetítésével, hanem az életünk nagy részében magunktól kell, hogy tanuljunk. A 21. századi közoktatás feladata tehát nem feltétlen egy adathalmaz átadása, hanem az önálló tanulásra való nevelés és magának a tanulásnak a megszerettetése.
Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan érdemes ezt csinálni, fel kell mérni, hogy hol is romlik ez el a magyar oktatásban. A kisgyerek alsó tagozatban imádja a matekot, tudásszomja olthatatlan. Mégis, ahogy eljut a középiskoláig, motiválatlan és fásult lesz, tanulni aztán meg végképp nem szeret. A kettő fázis között a felső tagozat és a gyerekek számára új tantárgyakhoz kapcsolódó kudarcélmény állhat. Tehát, ha élménnyé tudjuk tenni a felső tagozatos oktatást, s kudarcok helyett jó emlékeket adunk a gyerekeknek, akkor lehetséges, hogy kreatívabb, nyitottabb, tanulni szerető felnőttek fogják elhagyni az iskolát.