Mindmup-gondolattérképekhez
A gyakorlat célja, hogy akár egyszerre több diák online tudjon egy közös gondolattérképet létrehozni, akár az iskola falain kívül vagy belül is. Az ötletben szerintem különösen nagyszerű, hogy kortalan és tantárgyfüggetlen és internetkapcsolaton kívül semmi mást nem igényel, csak meg kell látogatnunk a mindmup oldalán. Időigényessége a téma és a mindmap bonyolultságától, illetve a résztvevők számától függ, de gyorsan és könnyen kezelhető, főle némi gyakorlattal. A tanár és a diákok szerepe nagyon jól variálható, hiszen akár a tanár is létrehozhatja a fő számítógépen a diákok szóbeli ötletei alapján, mindenki készíthet egyénit, csoportmunkára is kiválóan alkalmas. Azért döntöttem úgy, hogy erről a gyakorlatról érdemes írni, mivel nem kötődik szorosan tantárgyhoz és rengeteg lehetőség és ötlet rejlik benne, mivel nincs olyan tanóra, ahol ne lenne létjogosultsága. Épp ezekért én mindkettő tanított tárgyamnál felhasználnám, pl. biológiánál a növény felépítésén keresztül a környezetszennyező tényezőkig bármire lehet használni, sőt akár egy hatékony kikérdezési forma is lehet, akár beadandó formájában. Angolnál Vocabulary building-nek, vitához kapcsolódó kifejezéseknek lehetne gyűjtőhelye. Nem utolsó érv mellette, hogy környezetbarát is, hiszen az iskolai mindmapek nagy része A2-es A3-as lapokra, kartonokra készül, mik utána általában kidobásra kerülnek. Tehát a mindmup egy hasznos, modern és zöld oktatási módszer.